تاریخچه لاستیک

تاریخچه لاستیک
در گذشته های بسیار دور جنس چرخ‌های متحرک از سنگ بود که ایراد این نوع چرخ محرک وزن بسیار بالا و سنگینی بیش از حد است. البته آن زمان نیز علم بشر تا همین قدر می‌تواسنت پاسخگوی نیازهای خود باشد.

تاریخچه تایر:

 در گذشته های بسیار دور جنس چرخ‌های متحرک از سنگ بود که ایراد این نوع چرخ محرک وزن بسیار بالا و سنگینی بیش از حد است. البته آن زمان نیز علم بشر تا همین قدر می‌تواسنت پاسخگوی نیازهای خود باشد.

نسل بعدی چرخ  محرک وسایل نقلیه ماننده درشکه از فلز و چوب ساخته می‌شد. این نوع فرآیند ساخت اشکالات بسیار بالایی دارد مانند سفت بودن بیش از حد وعدم جذب ضربات در دست اندازها. با این حال از چرخ های محرک سنگی بهتر بود ما همچنان مشکل های مانند وزن بالا، عدم چسبندگی در شرایط جوی مختلف، مناسب نبودن برای سرعت های بالا و عدم بالانس یا تعادل.

 

 

در سال 1888 جان دانلوپ مخترع و کارآفرین اهل بریتانیا اولین چرخ های بادی را برای سه چرخه پسرش طراحی کرد. وی این اختراع را به نام خود ثبت کرد و سپس کمپانی دانلوپ را تاسیس نمود. اما در سال1945 رابرت تامسون نیز اولین چرخ‌های بادی که قابلیت جدا شدن نداشتند را اختراع کرد.

 

در سال 1889 کمپانی میشلن توسط دو برادر بریتانیایی به نام آندره و ادوارد میشلن تاسیس شد. ادوارد میشلن در سال 1890 در این کمپانی موفق شد لاستیکی بسازد که قابلیت جدا شدن از رینگ را داشته باشد اما این لاستیک برای سرعت های بالا طراحی نشده بودند، زیرا سطح آج این لاستیک‌ها صاف و بدون آج بودند. از دیگر افتخارات این کمپانی می‌توان به طراحی و تولید لاستیک های رادیال اشاره کرد، این نوع لاستیک‌ها در سال 1948 وارد بازار شدند.

کمپانی Continental_AG  در سال 1871 تاسیس شد. این کمپانی علاوه بر لاستیک به تولید تجهیزاتی مانند قطعات یدکی خودرو و تجهیزات الکترونیکی خودرو می‌پردازد. کانتیننتال در سال 1904 اولین کمپانی بود که اقدام به تولید لاستیک‌های آج دار کرد. این نوع تایر ها برای شرایط آب و هوایی مختلف و همچنین سرعت های بالا مناسب است.

فروشگاه اینترنتی لاستیک فروش ارائه کننده انواع لاستیک های سواری و آفرود با بهترین برندهای مطرح جهان . 


پرسش و پاسخ
برای ثبت نظر خود ابتدا باید به سیستم وارد شده و یا ثبت نام نمایید.
توجه داشته باشید که پرسش و پاسخ شما پس از تایید مدیریت سایت قابل نمایش خواهد بود.