بررسی مشخصات فنی و لاستیک مناسب خودرو فوتون ایران خودرو

بررسی مشخصات فنی و لاستیک مناسب خودرو فوتون ایران خودرو
فوتون تونلند یکی از محصولات شاخص ایران خودرو دیزل در بخش پیکاپ‌ها است. فوتون تونلند اوایل دهه 1390 خورشیدی به ایران آمد و شرکت ایران خودرو دیزل وظیفه تولید و مونتاژ این پیکاپ را برعهده گرفت.

فوتون تونلند یکی از محصولات شاخص ایران خودرو دیزل در بخش پیکاپ‌ها است. فوتون تونلند اوایل دهه 1390 خورشیدی به ایران آمد و شرکت ایران خودرو دیزل وظیفه تولید و مونتاژ این پیکاپ را برعهده گرفت. تونلند به دلیل اشتراک فنی با نسل‌های قبلی تویوتا هایلوکس، در ایران به هایلوکس چینی شهرت یافت. فوتون تونلند اتوماتیک جدیدترین محصول ایران خودرو دیزل در بخش پیکاپ‌های تولید داخل است. نسل نخست فوتون تونلند در قالب نسخه‌های بنزینی و دیزلی با گیربکس دستی به بازار ایران عرضه شد. ایران خودرو دیزل از ابتدای سال 1401، نسخه فیس لیفت پیکاپ فوتون را تنها با گیربکس دستی و پیشرانه دیزلی به بازار عرضه کرد. در همین حین نسل دوم این پیکاپ با گیربکس اتوماتیک در نمایشگاه‌های مختلف خودرویی حضور یافت. فوتون تونلند اتوماتیک یکی از معدود پیکاپ‌های اتوماتیک تولید داخل کشور به حساب می‌آید که اکنون توسط ایران خودرو دیزل به صورت رسمی معرفی شده است.

شرکت خودروسازی چینی فوتون، یکی از فعالان بزرگ این کشور در حوزه تولید خودروهای کار و تجاری است. پیش از ورود تونلند به بازار ایران، مشتریان ایرانی با کامیونت‌ها و کامیون‌های فوتون آشنا شده بودند. فوتون تونلند نیز به عنوان یک خودرو تجاری سبک، از سال 2011 میلادی توسط این شرکت به تولید می‌رسد. فوتون تونلند علاوه بر چین، در کلمبیا و استرالیا نیز به فروش می‌رسد. تونلند در واقع یک پیکاپ مقرون به صرفه و متوسط است. فوتون از طریق همکاری با شرکت‌های معتبری همچون کامینز و گترگ، توانست تا موتور و گیربکس مناسبی را برای تونلند تدارک ببیند. فوتون تونلند در سال 2018 مورد فیس لیفت قرار گرفت و در سال 2019 نیز نسخه جدید آن با نام فوتون تونلند G7 به بازار چین عرضه شد.

لاستیک فوتون تونلند در سایز ۲۶۵/۶۵R۱۷ در برندهای ایرانی از جمله: بارز، ایران تایر، کویر تایر، یزد تایر و گلدستون و برندهای خارجی همچون: میشلن ، هانکوک ، تراینگل ، نکسن ، جی تی رادیال و ... تولید و روانه بازار می گردد.

 


پرسش و پاسخ
برای ثبت نظر خود ابتدا باید به سیستم وارد شده و یا ثبت نام نمایید.
توجه داشته باشید که پرسش و پاسخ شما پس از تایید مدیریت سایت قابل نمایش خواهد بود.